Cinema e ensino de história

notas sobre formação, rotinas e práticas de professores

Authors

  • Lara Rodrigues Pereira Universidade Federal de Santa catarina - UFSC

DOI:

https://doi.org/10.36661/2238-9717.2015n25.8070

Keywords:

Cinema, Class, History teaching

Abstract

The following text deals with the  use  of  films  in  the  classroom  to promote    teaching    of    history.    The survey,  conducted  with  teachers  of  the Municipal Network Florianópolis teaching  in  2011,  is  divided  into  two segments: understand the place occupied by the cinema in the academic education  of  respondents  and  the  uses they   make   films   in   their   teaching practice.   The   article   was   based   on clippings   from   his   lines   taking   into account  the  procedures  of  oral  history methodology.

Keywords: Cinema,    class,    history teaching

Downloads

Author Biography

  • Lara Rodrigues Pereira, Universidade Federal de Santa catarina - UFSC
    Doutoranda em Educação no PPGE-UFSC, bolsista CAPES.

Published

05-06-2018

How to Cite

PEREIRA, Lara Rodrigues. Cinema e ensino de história: notas sobre formação, rotinas e práticas de professores. Fronteiras: Revista Catarinense de História, Brasil, n. 25, p. 72–86, 2018. DOI: 10.36661/2238-9717.2015n25.8070. Disponível em: https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/FRCH/article/view/8070. Acesso em: 16 apr. 2025.