Pandemic experience in a historic year
a teaching report
DOI:
https://doi.org/10.36661/2238-9717.2021n37.12372Keywords:
Remote education, Teaching experience, Pandemic, EducationAbstract
In the context of the decree of the Covid-19 pandemic in Brazil and in the world, education suffered a huge shock, transforming the teaching structure and moving the school into the homes of teachers, parents and students. In this text, in addition to bringing an experience report, I also present some questions and anguish that arose during the work that I developed as a teacher at a private school in Florianópolis in 2020, such as the romanticization of the teaching role, the abuses committed by the government by not structuring a minimum plan to improve working conditions in the face of the pandemic and the limits established between person and professional.
Downloads
References
ARRUDA, E. P. Educação Remota Emergencial: elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de Covid-19. EmRede-Revista de Educação a Distância, Porto Alegre, v. 7, n. 1, maio 2020, p. 257-275.
BRASIL, M. da E. Conselho Pleno. Parecer CNE/CP Nº 5, de 28 de abril de 2020. Dispõe sobre a reorganização do Calendário Escolar e da possibilidade de cômputo de atividades não presenciais para fins de cumprimento da carga horária mínima anual, em razão da Pandemia da COVID-19. Brasília: CNE, 2020.
ESCOLA, NOVA. Pesquisa sobre a situação dos professores no ensino remoto durante a Pandemia, 2020. https://novaescola.org.br/conteudo/19386/qual-e-a-situacao-dos-professores-brasileiros-durante-a-pandemia. Acesso em 06/06/2021.
GATTI, Bernadete A. Possível reconfiguração dos modelos educacionais pós-pandemia. Estudos Avançados, 34 (100), 2020, p. 29-41.
VITORASSI, Silvia. História para Quê(m)?: Ensinar História e Política na era das Redes Sociais. 2018. 144 p.