Pandemic experience in a historic year

a teaching report

Authors

  • Silvia Vitorassi UDESC

DOI:

https://doi.org/10.36661/2238-9717.2021n37.12372

Keywords:

Remote education, Teaching experience, Pandemic, Education

Abstract

In the context of the decree of the Covid-19 pandemic in Brazil and in the world, education suffered a huge shock, transforming the teaching structure and moving the school into the homes of teachers, parents and students. In this text, in addition to bringing an experience report, I also present some questions and anguish that arose during the work that I developed as a teacher at a private school in Florianópolis in 2020, such as the romanticization of the teaching role, the abuses committed by the government by not structuring a minimum plan to improve working conditions in the face of the pandemic and the limits established between person and professional.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ARRUDA, E. P. Educação Remota Emergencial: elementos para políticas públicas na educação brasileira em tempos de Covid-19. EmRede-Revista de Educação a Distância, Porto Alegre, v. 7, n. 1, maio 2020, p. 257-275.

BRASIL, M. da E. Conselho Pleno. Parecer CNE/CP Nº 5, de 28 de abril de 2020. Dispõe sobre a reorganização do Calendário Escolar e da possibilidade de cômputo de atividades não presenciais para fins de cumprimento da carga horária mínima anual, em razão da Pandemia da COVID-19. Brasília: CNE, 2020.

ESCOLA, NOVA. Pesquisa sobre a situação dos professores no ensino remoto durante a Pandemia, 2020. https://novaescola.org.br/conteudo/19386/qual-e-a-situacao-dos-professores-brasileiros-durante-a-pandemia. Acesso em 06/06/2021.

GATTI, Bernadete A. Possível reconfiguração dos modelos educacionais pós-pandemia. Estudos Avançados, 34 (100), 2020, p. 29-41.

VITORASSI, Silvia. História para Quê(m)?: Ensinar História e Política na era das Redes Sociais. 2018. 144 p.

Published

28-07-2021

How to Cite

VITORASSI, Silvia. Pandemic experience in a historic year: a teaching report. Fronteiras: Revista Catarinense de História, Brasil, n. 37, p. 103–117, 2021. DOI: 10.36661/2238-9717.2021n37.12372. Disponível em: https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/FRCH/article/view/12372. Acesso em: 7 mar. 2025.