Produção de um vlog como experiência de divulgação científica em uma proposta de curricularização da extensão: um olhar para a sistematização das transformações gasosas

Authors

  • João Victor Casagrande Universidade de Passo Fundo – Instituto de Ciências Exatas e Geociências
  • Ana Paula Härter Vaniel Universidade de Passo Fundo - Instituto de Ciências Exatas e Geociências

DOI:

https://doi.org/10.36661/2595-4520.2022v5n2.13001

Keywords:

Extensão universitária, divulgação científica;, transformações gasosas

Abstract

This work articulated the production of a vlog, as an experience of scientific dissemination, inserted in a proposal for the curricularization of the extension, in the PhysicsChemistry I discipline of the Licentiate Degree in Chemistry at the University of Passo Fundo. The objective of this production was to verify the contribution of this dynamic in the initial teacher training process, as well as to contribute to scientific dissemination. It can be concluded that scientific dissemination as a proposal for the extension curriculum contributed towards helping to systematize knowledge by the licensor, promoting the (re)democratization of knowledge by sharing with the community the knowledge that was built through the vlog and mobilize training for the use of Information and Communication Technologies (ICTs). 

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References

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Recebido em: 10/01/2022 Aceito em: 15/05/2022
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Published

23-06-2022

How to Cite

Produção de um vlog como experiência de divulgação científica em uma proposta de curricularização da extensão: um olhar para a sistematização das transformações gasosas. Revista Insignare Scientia - RIS, [S. l.], v. 5, n. 2, p. 253–267, 2022. DOI: 10.36661/2595-4520.2022v5n2.13001. Disponível em: https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/13001. Acesso em: 2 mar. 2025.

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