Ensino-aprendizagem de embriologia na visão de estudantes de licenciatura em Ciências Biológicas de uma universidade pública brasileira

Authors

  • Deyla Paula de Oliveira
  • Beatriz de Souza Fernandes
  • Débora dos Santos Pereira
  • Michele Ribeiro Ramos
  • Eder Caglioni

DOI:

https://doi.org/10.36661/2595-4520.2022v5n3.12827

Keywords:

Teaching Embryology, High school, Remote Teaching, TDIC

Abstract

This study aimed to report the opinion of Biological Sciences Licentiate students from a Brazilian public university about the teaching-learning of Embryology in High School and Emergency Remote Teaching (ERE) as a result of the COVID-19 pandemic. From the students' reports, it was found that the teaching and learning of students, both in High School and in the ERE, presented some problems, such as lack of infrastructure, class time, didactic resources adopted, and absence of practical classes. Thus, it is recommended that teachers adopt new methodologies and use alternative teaching resources, which will facilitate the teaching-learning of this area of knowledge, both in High School and at the Graduation level.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Deyla Paula de Oliveira

    Pós-Doutora em Microbiologia de Alimentos pela Universidade Federal do Tocantins - UFT. Doutora e Mestre em Genética, Conservação e Biologia Evolutiva pelo Instituto Nacional de Pesquisas da Amazônia - INPA. Bacharel e Licenciada em Ciências Biológicas pela UFT. Professora do Magistério Superior, nos cursos de Ciências Biológicas e Biotecnologia. Professora permanente no Programa de Pós-Graduação em Biodiversidade, Ecologia e Conservação da UFT (PPGBec/UFT). 

  • Beatriz de Souza Fernandes

    Graduanda em Ciências Biológicas na Universidade de Pernambuco - UPE

  • Débora dos Santos Pereira

    Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Biodiversidade (PPGBEES) na Universidade Federal do Oeste do Pará

     

     

  • Michele Ribeiro Ramos

    Doutora em Engenharia Florestal (UFPR) e Professora na Universidade Estadual do Tocantins (UNITINS)

  • Eder Caglioni

    Doutor em Engenharia Florestal (UFPR) e Professor no Centro Universitário Leonardo da Vinci (UNIASSELVI)

Published

13-08-2022

How to Cite

PAULA DE OLIVEIRA, Deyla; DE SOUZA FERNANDES, Beatriz; DOS SANTOS PEREIRA, Débora; RIBEIRO RAMOS, Michele; CAGLIONI, Eder. Ensino-aprendizagem de embriologia na visão de estudantes de licenciatura em Ciências Biológicas de uma universidade pública brasileira. Revista Insignare Scientia - RIS, Brasil, v. 5, n. 3, p. 212–225, 2022. DOI: 10.36661/2595-4520.2022v5n3.12827. Disponível em: https://periodicos.uffs.edu.br/index.php/RIS/article/view/12827. Acesso em: 12 mar. 2025.