Communication
Motivational Strategy in Organizations
DOI:
https://doi.org/10.36661/2596-142X.2022v4n1.10897Keywords:
Management, Communication, Strategy, MotivationAbstract
This article aims to problematize the role of communication processes in the management of education as strategies to motivate the school community and to deliberate on actions and behaviors that achieve better results. In the next lines, we provide a theoretical arsenal that includes communication as a motivational strategy relevant to the management of organizations, especially education units. To this end, the contributions of several theorists, notably those of Edgar Morin, Jürgen Habermas, Maslow, McClelland, Deci and Ryan, Luke; Calegari and Pereira and Mintzberg. The discussion made it possible to understand that in educational organizations there is a level of complexity of functioning and relationships that requires strategies that motivate students to engage in the teaching learning process, resulting in the success demonstrated in performance indicators.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
-
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do artigo na revista;
-
O(s) autor(es) atesta (m) que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
-
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
-
É reservado aos editores o direito de proceder ajustes textuais e de adequação do artigo às normas da publicação;
-
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Não Adaptada, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista